2 Temmuz 2011 Cumartesi

Bataklık Futbolu Dünya Kupası


Sıkıntıdan patlamak üzereydim ki NoNtvspor'un sitesinde ilgimi çeken bir şey gördüm.Daha önceleri birkaç arkadaşımın da organizasyonda yer aldığını bildiğimden daha bir cezbetti beni.İnternette surf yapmaya başladım.Bilirsiniz işte Vikipedia falan filan.Vikipedia'nın sunduğu o eşsiz bilgiler karşısında bir kez daha hayrete düşmedim desem yalan olur.Aslına bakarsanız pek bana göre değil çamurun içinde debelenmek.Umrumda da değil zaten ama yazmak lazım diye düşündüm.

Finlandiya'nın dahi gençleri bizim sokakta, Ruslar'ın buz üstünde, Brezilyalılar'ın kumsalda oynadığı futbolu, çamura taşıdılar. Oyun kısa sürede o kadar sevildi ki 2008 Haziranı'nda Bataklık Dünya Kupası bile düzenlendi. Futbol denince Dünya Kupası'nı 5 kere kazanan Brezilya hemen akla gelse de bataklık futbolunda Sambacılar en zayıf halka. Top teknikleri çamurda fiziği güçlü Finlandiya, Norveç, İzlanda gibi Kuzeyliler'e sökmüyor. O yüzden de favoriler bu ülkeler. Rusya, Hollanda da çamur futbolunda atılım içinde. 
Bu sporun 2011 şampiyonası bu sene İskoçya'nın Edinbrugh kentinde düzenlendi. 6 yaşındaki şampiyonaya 50 takım katıldı.Kazananı vikipediada yazmıyor,merak etmenize gerek yok.


Şunun tipe bir bakın.Kendimi bu çamurun içinde kendimi hayal edemiyorum.Zaten oğlan mıdır adam mıdır belli değil.

 

Hiç yorum yok: